„TikTok“ kūrėjai prašo sekėjų prieš uždraudimą pereiti į „Meta“, „YouTube“.

Jokūbas Porzyckis | Nurphoto | Getty Images
Prieš 2023 m., kai Jackas Naderis pradėjo skelbti grožio vaizdo įrašus „TikTok“, jis dirbo a Starbucks barista Čikagoje ir gyvena namuose su tėvais.
Tačiau po to, kai tų metų balandį Naderis, kuriam dabar 21 metai, pradėjo rimtai žiūrėti į savo vaizdo įrašus, jo „TikTok“ paskyra sprogo. Turėdamas daugiau nei pusę milijono sekėjų, jis sugebėjo uždirbti pakankamai pajamų remdamas prekės ženklą ir savo dalį pajamų iš reklamos, todėl metė savo kavinės koncertą ir gavo nuosavą butą.
„Tai mano darbas nuo 9 iki 5“, – CNBC sakė Naderis, kuris teigė, kad kaip kūrėjas uždirba nuo 1 000 iki 12 000 USD per mėnesį. „Tai yra tai, ką aš darau, kad užsidirbčiau pragyvenimui. Taip moku už savo bakalėjos prekes. Taip uždirba milijonai mažų įmonių.”
Tačiau naujoji Naderio realybė toli gražu nėra stabili. TikTok, kuris priklauso Kinijos ByteDance, artėja iki sausio 19 d., iki kurio jis turi būti parduotas, arba jam gresia draudimas JAV, kaip ir daugelis kitų kūrėjų, kurie pradėjo pasitikėti TikTok, Naderis ragino savo gerbėjus rasti jį kitose socialinės žiniasklaidos programose, kol jis visai nepraras jų ir nemažų pajamų, kurias jos atstovauja.
„Ne visi iš mano „TikTok“ sekėjų atvyks, ir tai tikrai liūdna“, – sakė Naderis.
„TikTok“ rizika egzistuoja daugelį metų, tačiau ji padidėjo balandį, kai prezidentas Joe Bidenas pasirašė įstatymą, pagal kurį „ByteDance“ šį mėnesį turi atsisakyti trumpos formos vaizdo įrašų programos. Jei „ByteDance“ nepavyks laiku parduoti „TikTok“, Apple ir Google bus priversti pagal įstatymą užtikrinti, kad jų platformos nebepalaikytų programos JAV
Išrinktasis prezidentas Donaldas Trumpas, kuris per savo pirmąją administraciją pasisakė už „TikTok“ draudimą, nuo tada šiuo klausimu atsisakė. Praėjusio mėnesio pabaigoje jis paragino Aukščiausiąjį Teismą įsikišti ir priverstinai atidėti Bideno draudimo įgyvendinimą, kad jis turėtų laiko rasti „politinę rezoliuciją“. Jo inauguracija sausio 20 d.
Trumpo retorika apie „TikTok“ pradėjo keistis po to, kai vasarį jis susitiko su milijardieriumi Jeffu Yassu, respublikonu megadonoriumi ir pagrindiniu „ByteDance“ investuotoju, kuriam taip pat priklauso „ByteDance“ akcijų paketas. Socialinė tiesaTrumpo socialinės žiniasklaidos įmonė.
Aukščiausiasis Teismas sausio 10 d. išklausė abiejų pusių žodinius argumentus. Per daugiau nei dvi valandas trukusią sesiją teisėjai uždavė „TikTok“ vyriausiajam advokatui klausimų apie programėlės ryšius su Kinija ir atrodė, kad jų neįtikino pagrindinis „TikTok“ argumentas, kad įstatymas pažeidžia milijonams individualių vartotojų JAV teisės laisvo žodžio
Ketvirtadienį verslininko Franko McCourto interneto advokatų grupė „Project Liberty“ paskelbė pateikusi pasiūlymą pirkti „TikTok“ iš „ByteDance“. Pavadinusi ją „Žmonių pasiūlymu už TikTok“, grupė teigė, kad ji pertvarko programą, kad ji veiktų amerikiečiams priklausančioje platformoje ir pirmenybę teiks vartotojų skaitmeninei saugai, tačiau neatskleidė savo pasiūlymo sąlygų.
Džekas Naderis, 21 metų iš Čikagos, yra visą darbo dieną dirbantis TikTok kūrėjas, kuris pradėjo perkelti savo turinį iš Kinijai priklausančios programos į Meta Instagram Reels ir Alphabet YouTube Shorts.
Džeko Naderio sutikimu
Tam tikru momentu gali būti priimtas sprendimas. Naderis nelaukia sprendimo, kad išsiaiškintų, kas bus toliau.
Šiuo metu jis kasdien atsisiunčia keturis ar penkis savo TikTok vaizdo įrašus, kad išsaugotų juos, kai perkelia savo turinį į Meta „Instagram“ ritės ir Abėcėlė „YouTube“ šortai. Atsisiuntus vaizdo įrašus, Naderis juos iš naujo redaguoja, optimizuodamas kiekvienos programos klipus.
„Man prireikė daugiau nei pusantrų metų, kol „TikTok“ sukūriau šį elementą, kurį dabar turiu, kad tai taptų mano visu etatu“, – sakė Naderis. „Dabar kalbama apie viso prekės ženklo atkūrimą kitoje platformoje, o tai nėra idealu.
Naderis teigė, kad dar neuždirba pinigų iš „Reels“ ar „Shorts“.
„Tai ne tik kvaila programa“
27 metų Danisha Carter yra panašioje vietoje. Los Andželo gyventojas Carteris nuo 2021 m. kuria visą darbo dieną, skelbia socialinius komentarus ir gyvenimo būdo vaizdo įrašus. Nors apie „TikTok“ draudimą ji žinojo keletą mėnesių, ji sakė, kad lapkričio mėnesį ją pabudo vidury nakties.
„Turiu pradėti į tai žiūrėti rimtai, kol neprarandu prieigos prie platformos, kurią sukūriau, ir pasekėjų, kuriuos sukūriau“, – sakė Carteris, prisimindamas savo panišką suvokimą. „Man reikia daugiau negaišti laiko“.
Carteris, anksčiau dirbęs prabangioje mažmeninėje prekyboje, baigė savo „TikTok“ vaizdo įrašus sakydama savo pasekėjams, kad jie gali ją rasti „YouTube“, „Instagram“ ir „Patreon“.
„Tai ne tik kvaila programa, kurią žmonės naudojo skelbdami šokių vaizdo įrašus“, – sakė Carter, kuri iš savo „TikTok“ veiklos vidutiniškai uždirba apie 4000 USD per mėnesį. „Tai buvo nuostabu, kalbant apie žmonių gyvenimo pokyčius, žmonių verslo pokyčius“.
27 metų Danisha Carter iš Los Andželo yra visą darbo dieną dirbanti „TikTok“ kūrėja, kuri pradėjo baigti savo vaizdo įrašus, prašydama gerbėjų sekti ją „YouTube“, „Instagram“ ir „Patreon“, kol įsigalios sausio 19 d. įstatymas, draudžiantis Kinijai priklausančią programėlę.
Danishos Carter sutikimu
Ekspertai prognozuoja, kad „TikTok“ vis dar gali rasti būdą, kaip toliau veikti JAV, tačiau jei programos veikimas bus sustabdytas, „YouTube“, „Facebook“ ir „Instagram“ gali būti didžiausi laimėtojai.
Rinkos žvalgybos įmonės „Sensor Tower“ duomenimis, „TikTok“ kas mėnesį turi apie 115 milijonų aktyvių vartotojų JAV, gerokai atsilieka nuo „YouTube“ – 258 mln., o „Facebook“ – 253 mln. „Instagram“ turi 131 mln. „Sensor Tower“ duomenys rodo, kad trumpi vaizdo įrašai, imituojantys „TikTok“ klipus, vis labiau žiūri į šias programas ir sudaro apie 41% naudotojo laiko „Instagram“.
Nors „TikTok“ turi mažesnę vartotojų bazę JAV ir mažesnę visų reklamos dolerių dalį nei pagrindiniai konkurentai, ji yra dominuojanti platforma kūrėjams, ypač tiems, kurie orientuojasi į trumpos formos turinį.
„Influencer“ rinkodaros platforma „HyperAuditor“ apibrėžia kūrėją kaip vartotoją, turintį daugiau nei 1000 prenumeratorių. „TikTok“ turi beveik 8,5 milijono žmonių JAV, atitinkančių šią kategoriją, palyginti su maždaug 5,2 milijono žmonių „Instagram“ ir 1,1 milijono „YouTube“, teigia HyperAuditor.
Tuo tarpu, „Sensor Tower“ duomenimis, „TikTok“ sudaro 9% skaitmeninių reklamos išlaidų JAV socialinės žiniasklaidos platformose, o „Facebook“ – 31%, „Instagram“ – 25%, „YouTube“ – 21%.
Jei „TikTok“ nebeliks, „tai prilygtų milijardams dolerių, kuriuos konkurentai galėtų pasisavinti“, – CNBC el. laiške sakė „Sensor Tower“. „Emarketer“ apskaičiavo, kad „Meta“ ir „YouTube“ galėtų paimti maždaug pusę perskirstytų dolerių, jei įsigaliotų draudimas.
Toks rinkos pokytis įvyko ir kitur. Indija uždraudė „TikTok“ 2020 m. birželį, kai programėlę kas mėnesį naudojo apie 150 mln. Remiantis „Sensor Tower“ skaičiavimais, po metų „Instagram“ mėnesio aktyvių vartotojų skaičius Indijoje išaugo 20 proc., o „YouTube“ – 11 proc., palyginti su per metus.
„Tuomet pamatėme didžiausią visų laikų būgnų panaudojimo šuolį“, – sakė Meghana Dhar, buvusi „Instagram“ vadovė, dirbusi įmonėje tuo metu, kai buvo uždrausta Indija. „Jei „TikTok“ būtų uždrausta, o kūrėjai turėtų grumtis tarp „YouTube Shorts“ ir „Instagram“, daugelis kūrėjų jau apsidraudžia savo statymus.
„Meta“ „Instagram“ vadovai penktadienį suplanavo daugybę ekspromtų susitikimų, išklausę žodinius argumentus Aukščiausiajame teisme, CNBC sakė su šiuo klausimu susipažinęs asmuo. Nors daugelis bendrovės narių jau seniai tikėjosi, kad „TikTok“ išliks aktyvi JAV, „Instagram“ vadovai pradėjo vadovauti savo komandoms, kad jos ruoštųsi potencialiam vartotojų antplūdžiui, jei draudimas įsigaliotų“, – sakė asmuo, prašęs neskelbti jo pavardės dėl konfidencialumo. .
(LR) Sarah Baus iš Čarlstono, SC, laiko ženklą su užrašu „Keep TikTok“, nes ji ir kitos turinio kūrėjos Sallye Miley iš Džeksono, Misisipės ir Callie Goodwin iš Kolumbijos, SC stovi prie JAV Aukščiausiojo teismo pastato kaip teismas. išklauso žodinius argumentus dėl to, ar panaikinti ar atidėti įstatymą, dėl kurio JAV sausio 10 d. gali būti uždrausta naudotis TikTok, 2025 m. Vašingtone, DC.
Andrew Harnikas | Getty Images
Reikia paįvairinti
Kristina Nolan, rinkodaros agentūros „DMi Partners“ žiniasklaidos paslaugų viceprezidentė, teigė, kad „TikTok“ situacija yra naujausias pavyzdys, kodėl socialinės žiniasklaidos kūrėjai visada turėtų paįvairinti savo sekėjų skaičių.
„Nuolat primename, kad reikia kurti auditorijos gylį kitose platformose“, – sakė Nolanas, kurio agentūra dirba su daugiau nei 50 000 kūrėjų.
Pastarosiomis savaitėmis DMi pastebėjo, kad daugiau jos kūrėjų pradėjo įvairiais būdais perkelti pasekėjus kitur, sakė Nolanas. Bet jie turi būti atsargūs. Nolanas teigė, kad kai kurie kūrėjai nerimauja, kad „TikTok“ juos „šešėliškai uždraus“ arba sumažins jų poveikį vartotojams, jei technologija atpažins, kad jie reklamuoja profilius kitur.
Kai kurie kūrėjai siūlys sekėjams juos rasti, pavyzdžiui, „fbook“, o ne rašyti „Facebook“. Kiti išgirs tiek žodžių, kad gautų pranešimą savo pasekėjams, tuo pačiu tikėdamiesi išvengti „TikTok“ aptikimo, sakė Nolanas. Kai kurie kūrėjai bendradarbiauja su prekių ženklais, kad paskatintų vartotojus, dovanodami prizus vartotojams, kurie juos seka kitose programose, pridūrė ji.
„Akivaizdu, kad jie nesako: „Ateik į Instagram“, – sakė Nolanas. „Jie sako: „Eik paskui mane“, ir jie tai ištaria.
Po darbo arklių fermoje 27 metų Nealie Boschma galėjo persikelti į Los Andželą ir gyventi visą darbo dieną kaip kūrėja, 2022 m. pradėjusi skelbti vaizdo įrašus „TikTok“.
Nealie Boschma sutikimu
Net ir turėdami daugybę kitų galimybių rasti didelę auditoriją, kūrėjai nerimauja dėl bandymų atkurti savo verslą ir ar pakankamai sekėjų persikels kartu su jais.
„Viskas, kas nutiks, įvyks, ir mes tiesiog išnaudosime visas galimybes“, – sakė 27 metų Nealie Boschma iš Los Andželo, kuri nuo 2022 m. gyvena visą darbo dieną. „Tai tiesiog kaip aš turiu į tai žiūrėti, todėl nepanikuosiu“.
Nepaisant galimo sukrėtimo, Boschma teigė, kad galimą draudimą vertina kaip galimybę plėsti savo karjerą ir tapti kūrybiškesne.
Boschma pradėjo kurti TikTok vaizdo įrašus po to, kai metė darbą arklių fermoje ir nusprendė gyventi iš santaupų eksperimentuodamas kaip kūrėjas. Boschmos lažybos dėl savęs pasiteisino ir ji uždirbo pakankamai, kad galėtų gyventi Los Andžele, mokėdama už savo vietą ir automobilį.
Dabar ji užtikrina, kad jos „TikTok“ gerbėjai matytų nuorodas į kitus jos profilius, kad galėtų ją rasti kitose programose, įskaitant „YouTube“. Jei draudimas bus priimtas, Boschma sakė, kad planuoja sukurti vaizdo įrašą, kuriame gerbėjų bus prašoma sekti ją kitur.
Tai bus nemenkas pakėlimas, nes šiuo metu ji turi 2 milijonus TikTok sekėjų, palyginti su tik 278 000 „YouTube“. Tačiau Boschma sakė, kad ketina išbandyti savo jėgas kurdama ilgesnės formos vaizdo įrašus – tai, ką ji visada norėjo ištirti.
„Nesvarbu, ar „TikTok“ išnyks, ar ne, manau, kad kažkas pavyks“, – sakė Boschma. „Rasiu koją kitose vietose, kaip tai padariau „TikTok“.
ŽIŪRĖTI: Aukščiausiasis Teismas tikriausiai patvirtins TikTok draudimą, sako Christoff & Co generalinis direktorius Niki Christoff