„Samsung“ parodė man OLED žaidimų monitorių ateitį – ir tai nuostabu
Žinojau, kad CES 2025 mes gausime daugybę naujų žaidimų monitorių, bet tikrai nesitikėjau, kad „Samsung“ kartu su MSI, Asus ir kitais debiutuos OLED ekranus su beprotišku 500 Hz atnaujinimo dažniu. Ir aš niekada nemaniau, kad iš tikrųjų galėsiu naudoti į konkurenciją orientuotą atnaujinimo dažnį.
Vis dėlto vadink mane konvertitu. CES turėjau galimybę žaisti su naujuoju „Samsung“ „Odyssey OLED G6“, kuris yra 27 colių su 1440p raiška ir stulbinančiu 500 Hz atnaujinimo dažniu. Ir nepaisant to, kad nesu labai konkurencingas žaidėjas, čia yra labai aiškus kelias, kur OLED gali pasisekti ten, kur ankstesni didelio atnaujinimo dažnio ekranai, tokie kaip „Alienware AW2524H“, nepavyko.
Prisėdau šiek tiek pažaisti PlayerUnknown’s Battleground monitoriuje – mėgstamiausias „Samsung“ demonstracinis žaidimas – ir mane šokiravo judesio aiškumas. Tai sąvoka, kurią sunku apibūdinti, neatsižvelgiant į terpę, bet judesių aiškumas daro viską, kas skiriasi, kai žiūrite į konkurencinius žaidimus, pvz. Fortnite, arba mano nesena priklausomybė, „Marvel“ varžovai. O OLED kaip technologija turi unikalią padėtį, kad galėtų pasinaudoti itin dideliu atnaujinimo dažniu, kurio reikalauja labiausiai konkurencingi žaidėjai.
Čia svarbu apibrėžti kai kuriuos terminus. Atnaujinimo dažnis yra tai, kiek kartų monitorius atnaujinamas per sekundę, ir matuojamas tik dažniu. 500 Hz atnaujinimo dažnis reiškia, kad Odyssey OLED G6 kas 2 milisekundes atnaujina viską, kas rodoma ekrane. Didelio atnaujinimo dažnio konkurenciniuose žaidimuose pasekmės yra aiškios; jei monitorius atnaujinamas greičiau, galite greičiau apdoroti ir reaguoti į tai, ką matote. Tai mažiau apie neapdorotas milisekundes – net ir labiausiai įgudę žaidėjai pasaulyje nesivaržo kelių milisekundžių lygyje – ir daugiau apie judesio aiškumą. Galite lengviau sekti taikinius ir reaguoti, jei per sekundę pamatysite daugiau unikalių vaizdų.
Kas savaitę išardykite kompiuterinių žaidimų technologijas
Tačiau yra dar vienas veiksnys, kai kalbama apie judesio aiškumą, ir tai yra reakcijos laikas. Reakcijos laikas yra tai, kaip greitai pikselis gali pasikeisti iš vienos spalvos į kitą. Ši metrika buvo visiškai pašalinta iš pokalbio su žaidimų monitoriais, nes dauguma prekių ženklų teigia, kad atsako laikas yra 1 ms, pereinant nuo vieno pilkos spalvos atspalvio prie kito – tai galima pavadinti atsako laiku nuo pilkos iki pilkos spalvos. Tiesą sakant, atsako laikas paprastai yra daug didesnis nei 1 ms, kurį teigia dauguma žaidimų monitorių. Ir turėdami šią informaciją galbūt galėsite pamatyti, kaip susikerta atnaujinimo dažnis ir reakcijos laikas.
Priklausomai nuo monitoriaus ir žaidžiamo žaidimo, yra netvarkinga specifika, tačiau judesio aiškumo idėja yra tam tikras atnaujinimo dažnio ir reakcijos laiko mišinys. Ankstesni bandymai naudoti didelį atnaujinimo dažnį veikia, tačiau jie bando įveikti santykinai lėtą pikselių atsako laiką. Net ir esant dideliam atnaujinimo dažniui, atsiranda susiliejimo ir kitų vaizdinių artefaktų, jei atsako laikas negali neatsilikti.
Ši nedidelė pamoka yra svarbi norint suprasti, kodėl „Odyssey OLED G6“ yra didelis dalykas. 500 Hz atnaujinimo dažnis nėra tas pats, kas 500 Hz atnaujinimo dažnis Alienware AW2425H, ir taip yra todėl, kad „Samsung“ QD-OLED technologija – ir visa OLED technologija – iš esmės pasižymi momentiniu atsako laiku. Trumpai tariant, OLED kaip technologija yra geriau pritaikyta parodyti net 500 Hz atnaujinimo dažnio naudą, o „Odyssey OLED G6“ rodo tai visame ekrane.
Pastebite atnaujinimo dažnį. Tai daugiau, nei galiu pasakyti apie daugumą žaidimų monitorių. Žaidimas atrodė neįtikėtinai sklandžiai ir dėl 1440p raiškos. Tačiau svarbiau už abu yra tai, kad jaučiausi visiškai kontroliavęs savo charakterį. Tai jausmas, kurį sunku apibūdinti, tačiau jis tampa visiškai aiškus, kai atsisėdate ir pažvelgiate į „Odyssey OLED G6“.
Dabar tai nereiškia, kad aš asmeniškai pirkčiau tokį monitorių. Turite labai susikoncentruoti į žaidimus, kurie netgi gali pasiekti tokį aukštą kadrų dažnį, pvz Counter-Strike 2 arba Valorant. Ir net jei mėgaujatės konkurenciniais pavadinimais, 240 Hz atnaujinimo dažnio Asus ROG Swift PG32UCDM yra daugiau nei pakankamai. Tačiau tiems išrinktiesiems, kurie nori kuo geresnio judesio aiškumo monitoriuje, „Odyssey OLED G6“ yra labai patrauklus pasirinkimas 2025 m.