„Boeing“ mašinistai baigia streiką, patvirtina darbo sutartį, padidindami 38 proc
Boeing mechanikai pirmadienį patvirtino naują darbo susitarimą, kuriuo baigėsi brangus septynias savaites trukęs streikas, sustabdęs didžiąją dalį bendrovės orlaivių gamybos ir padidinęs jos nuostolius.
Mašinistai balsavo 59% už naująją sutartį, kuri apima 38% atlyginimų padidinimą per ketverius metus ir kitus patobulinimus.
Patvirtinimas yra palengvėjimas naujajai „Boeing“ generalinei direktorei Kelly Ortberg, kuri rugpjūtį užėmė aukščiausią postą, siekdama valdyti bendrovę per saugos ir gamybos krizes. Bendrovė praėjusią savaitę pardavusi akcijas surinko daugiau nei 20 milijardų dolerių, kad atlaikytų savo finansines problemas po to, kai perspėjo, kad iki 2025 m.
Ortbergas praėjusį mėnesį pranešė, kad „Boeing“ sumažins 10% savo 170 000 darbuotojų, įskaitant vadovus, vadovus ir darbuotojus, kad sumažintų išlaidas, o pranešimai apie atleidimą bus paskelbti lapkričio viduryje. Jis nupiešė plonesnio „Boeing“ paveikslą, sutelkdamas dėmesį į pagrindinius komercinius ir gynybos verslus.
„Nors pastarieji mėnesiai mums visiems buvo sunkūs, visi esame tos pačios komandos dalis. Į priekį judėsime tik klausydamiesi ir dirbdami kartu”, – pasibaigus sutarčiai sakė Ortbergas. „Laukia daug darbo, kad sugrįžtume prie meistriškumo, dėl kurio „Boeing“ tapo ikonine įmone.
„Boeing“ dabar galės atnaujinti gamybą, o tai yra labai svarbus veiksnys siekiant atsigauti, nes didžioji dalis orlaivių kainos sumokama, kai jie perduodami klientams. Tačiau norint pasiekti tikslinius gamybos tempus, ypač 737 Max, „Boeing“ grynųjų pinigų karvei, prireiks laiko.
„Nors streiko pabaiga ir darbuotojų grįžimas į parduotuvę yra reikšmingas žingsnis teisinga linkme, grįžimas atgal užtruks“, – sakė „Bank of America“ aviacijos ir kosmoso analitikas Ronas Epsteinas. Jis sakė, kad kai kuriuos darbuotojus reikės perkvalifikuoti.
Mašinistai, kuriantys tokius lėktuvus kaip perkamiausi 737 Max, 777 ir 767 orlaiviai, turi grįžti į savo darbą ne vėliau kaip lapkričio 12 d., pranešė profsąjunga. Jie galėtų grįžti jau trečiadienį.
„Mūsų nuomone, vakarykštis sprendimas dėl streiko buvo žemas vaisius“, – antradienį išplatintame pranešime sakė „Moody’s Ratings“ vyresnysis viceprezidentas Jonathanas Rootas. „Iššūkis išlieka kliūčių, trukdančių pasiekti ir išlaikyti tvirtą teigiamą laisvą pinigų srautą, pašalinimas.”
Prezidentas Joe Bidenas antradienį kalbėjosi su profesinių sąjungų lyderiais ir „Boeing“ generaliniu direktoriumi, norėdamas pasveikinti juos su susitarimu, pranešė Baltieji rūmai. Darbo sekretoriaus pareigas einanti Julie Su įsitraukė į derybas ir skrido į Sietlą susitikti su profesine sąjunga ir bendrove, didžiausia JAV eksportuotoja ir gynybos rangove.
„Ši sutartis numato 38 proc. padidintą atlyginimą per ketverius metus, pagerina darbuotojų galimybes išeiti į pensiją oriai ir palaiko sąžiningumą darbo vietoje“, – sakoma Bideno pranešime. „Ši sutartis taip pat svarbi „Boeing“ ateičiai, kaip svarbiai Amerikos aviacijos ir kosmoso sektoriaus daliai.
Trečias balsavimas
Tai buvo trečiasis mašinistų balsavimas nuo rugsėjo, kai 33 000 darbuotojų, daugiausia Sietlo rajone, pasitraukė iš darbo po to, kai didžiąja dauguma atmetė pasiūlymą, žadantį 25 proc. padidinimą, gerokai mažiau nei 40 proc., kurių siekė profesinė sąjunga. Praėjusio mėnesio pabaigoje jie atmetė kitą saldintą pasiūlymą.
Profesinės sąjungos narys iš Tarptautinės mechanikų ir aviacijos darbuotojų asociacijos 751 apygardos skaičiuoja biuletenius po balsavimo dėl naujo „Boeing“ sutarties pasiūlymo profesinės sąjungos salėje per vykstantį streiką Sietle, Vašingtone, JAV 2024 m. lapkričio 4 d.
Davidas Ryderis | Reuters
Sąjunga ragino pritarti
„Tai pergalė. Galime aukštai laikyti galvas”, – sakė Tarptautinės mechanikų asociacijos ir aviacijos ir kosmoso darbuotojų apygardos 751 prezidentas Jonas Holdenas, vėlai pirmadienį paskelbęs rezultatus.
„Boeing“ teigė, kad šio sutarties pasiūlymo pabaigoje mašinisto atlyginimas bus vidutiniškai 119 309 USD. Pirmas darbo užmokesčio padidėjimas bus 13 proc. Sutartis taip pat padidina 401 (k) įnašą ir pasirašymo premiją iki 12 000 USD arba 7 000 USD premijos ir 5 000 USD 401 (k) indėlio derinį.
Darbuotojai skundėsi dėl nepaprastai išaugusių pragyvenimo išlaidų Sietlo rajone, kur gaminama dauguma „Boeing“ orlaivių.
Tačiau profesinė sąjunga perspėjo, kad naujausias susitarimas, kuris buvo pasiūlytas praėjusią savaitę, gali būti toks geras, kokio gali tikėtis darbuotojai.
„Kiekvienose derybose ir streike yra taškas, kai mes išgavome viską, ką galime, derėdamiesi ir sulaikydami savo darbą“, – tuomet sakoma IAM 751 apygardos pareiškime. „Mes dabar esame toje vietoje ir rizikuojame gauti regresinį ar mažesnį pasiūlymą ateityje.