patikros metu iš bagažo teks išimti skysčius – Kas vyksta Kaune

patikros metu iš bagažo teks išimti skysčius – Kas vyksta Kaune


Kitų metų vasarį pradėsiančiame veikti naujajame Vilniaus oro uosto keleivių išvykimo terminale montuojama įranga leistų patikros metu iš bagažo neištraukti skysčių, tačiau to neleidžia naujas Europos Sąjungos (ES) reguliavimas, sako Lietuvos oro uostų vadovas Simonas Bartkus. Tuo metu Kauno oro uoste tokia tvarka spėjo galioti tik trumpą laiką.

„Mes naujame terminale diegiame pačią naujausią rankinio bagažo patikros įrangą, kuri iš esmės leidžia daryti, kaip jūs ir įvardinot (neištraukti iš bagažo skysčių – BNS), deja, Europos Komisijos reguliavimas nuo rugsėjo pirmosios pasikeitė ir 100 mililitrų skysčio reikalavimas išliko visiems oro uostams, nesvarbu, kokią įrangą jie benaudotų“, – pirmadienį LRT radijui sakė S. Bartkus.

„Naujame terminale skysčius prašysime išimti, nebent tas reguliavimas pasikeistų dar iki vasario mėnesio“, – pridūrė jis.

LTOU vadovas vėliau teigė, kad terminalo įranga patikrai pagal ES taisykles tiks, o papildomų lėšų tai nepareikalaus.

„Mes iš karto naudosime naujos kartos įrangą, tiesiog reikalavimas yra išlaikyti būtent tą apribojimą, kad vieno skysčio tūris turi būti iki 100 mililitrų, o kad įsitikintume, kad jis yra iki 100 mililitrų, tai prašysime išimti. Mums nereikės čia papildomos dėl to įrangos, tai tiesiog tam tikras procesas“, – naujojo terminalo pristatymo renginyje pirmadienį sakė S. Bartkus.

„Kas vyksta Kaune“ primena, kad naujovę dėl skysčių išėmimo neseniai skelbė ir Kauno oro uostas.

Be to, S. Bartkus pridūrė, kad jei ES reguliavimas bus pakeistas, oro uostas, tikėtina, kad ne tik Vilniaus, bet ir Kauno, bus pasiruošęs tikrinti bagažą neišimant skysčių.

„Laukiam, kada Europos Komisija leis ir skysčių neišimti, dabar tas reikalavimas yra ir sunku spėlioti, ar iki vasario pirmos Europos Komisija šį leidimą suteiks visiems Europos oro uostams, bet kai tik tas leidimas bus suteiktas, tai kartu su visais kitais Europos oro uostais, kurie turi tą įrangą, sukursime galimybę keleiviams neišimti ir skysčių“, – aiškino S. Bartkus.

Vis dėlto, anot jo, kompiuteriai ir kita elektroninė įranga iš karto pradėjus veikti terminalui galės likti bagaže.

„Kompiuterių, laidų ir kitos elektronikos nereikės išimti ruošiantis aviacinio saugumo patikrai“, – sakė S. Bartkus.

Naująjį Vilniaus terminalą per daugiau nei pusantrų metų už maždaug 50 mln. eurų pastatė „Eikos statyba“. Be to, įrangai ir technologijoms bus skirta dar apie 20 mln. eurų, ji bus sumontuota iki kitų metų vasario, kai terminalas bus atidarytas keleiviams.

Lietuvos informacinių technologijų sprendimų bendrovė „Atea“ terminale jau įdiegė sprogmenų aptikimo sistemą (EDS), Jungtinės Karalystės „Luggage Logistics“ – bagažo tikrinimo sistemą, infrastruktūros sprendimų kompanija „Fima“ – eilių matavimo ir registruoto bagažo valdymo sistemas, Lietuvos „Hansab“ – LED vaizdo sienas, o „NT Service“ – „Fast Track“ vartelius ir įlaipinimo talonų skenavimą.

Be to, Lenkijos „Dimark“ terminale dar diegs rankinio bagažo patikros linijas, Ispanjos „TK Airport Solutions“ – teleskopines keleivių laipinimo galerijas, Prancūzijos ir Kanados „Embross Airport Services“ – savitarnos bagažo atidavimo terminalus.



Source link

Draugai: - Marketingo paslaugos - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Karščiausios naujienos - Ultragarsinis tyrimas - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai -  Padelio treniruotės - Pranešimai spaudai -